Blijf
altijd
opvallen!
Wacht niet langer – neem de eerste stap naar succes en kom vandaag nog in contact met ons voor persoonlijk advies op maat.
Een virtuele tour is een digitale (interactieve) rondleiding door de school. Het gebouw wordt in 360° vastgelegd waardoor iemand digitaal door het gebouw kan bewegen en zo kan aanschuiven bij een les geschiedenis of aardrijkskunde. De virtuele tour is interactief te maken met diverse digitale mogelijkheden zoals bijvoorbeeld pop-up berichten en video buttons. Zo kan de virtuele tour worden ingericht op basis van de wensen, ideeën en het karakter van de school. Een sterke eigenschap van een virtuele tour is dat mensen vanuit huis, op hun tempo en in hun eigen tijd sfeer kunnen proeven in de school. Je zou kunnen zeggen dat het iedere dag open huis is.
Middels een sterke groothoeklens wordt het schoolgebouw in 360° vastgelegd. Deze opnames duren ongeveer een dag. De geschoten foto's worden vervolgens digitaal bewerkt (kleuren correctie, etc.) en aan elkaar geplakt (stitching). Dit zorgt ervoor dat foto's in elkaar overlopen en de mogelijkheid ontstaat om door het gebouw te bewegen.
We denken graag mee over de invullen van de virtuele tour. Welke routes kunnen worden gelopen, wat breng je wel en niet in beeld en vooral welke informatie wil je in de tour verwerken en hoe geef je die weer.
De rondleiding wordt pas echt interessant en interactief door informatie weer te geven middels pop-up buttons, klikbare video's of tekstvensters weer te geven. En om het gevoel van de school over te brengen kan het bijvoorbeeld leuk zijn om de rondleiding door leerlingen te laten verzorgen door leuke video's op te nemen. Wij kunnen zorgdragen voor een uitgewerkt script en de opname en montage van de benodigde video's.
Vraag bij ons een offerte aan en wij duiken er helemaal in om voor jullie de beste marketing plan samen te stellen!
Bij DeBesteSchoolMarketing geloven we dat een sterke marketing en communicatiestrategie cruciaal is om scholen te laten opvallen in een steeds drukkere onderwijsmarkt. Een sterk merk is de sleutel tot succes en nu is hét moment om de school beter op de kaart te zetten, zowel online als offline.
Om een sterke merkbeleving te bouwen als middelbare school, moet je je identiteit helder uitstralen. Dit begint met een sterke visuele identiteit, zoals een herkenbaar logo en consistente huisstijl. Een goed onderhouden website en actieve sociale media zijn cruciaal voor je online aanwezigheid als school. Deel regelmatig relevante en boeiende content, zoals succesverhalen en schoolnieuws, om betrokkenheid te creëren. Betrokkenheid heeft namelijk een versterkende invloed op merkbeleving, omdat het een gevoel van gemeenschap en verbondenheid opbouwt. Investeren in professioneel pr-materiaal (website, brochures) en evenementen, zoals open dagen en diploma-uitreikingen, kan ook bijdragen aan een positieve merkperceptie. Uiteindelijk zorgt een sterke merkbeleving ervoor dat je school opvalt, aantrekkelijk is voor nieuwe leerlingen en een trotse schoolgemeenschap opbouwt.
Voor meer info? Lees blog 'Een sterk merk is de sleutel tot succes'.
Een website kan om verschillende redenen niet meer actueel zijn. Verouderde informatie zoals oude teksten, foto's, nieuwsberichten en verlopen evenementen, kan ervoor zorgen dat de site niet meer relevant is. Ook technische problemen, zoals niet-functionerende links en slechte toegankelijkheid op mobiele apparaten dragen bij aan een verminderde actualiteit. Daarnaast kan een verouderd ontwerp dat niet meer aansluit bij moderne standaarden de algehele beleving beïnvloeden. Het is belangrijk om een website dagelijks bij te werken en om de paar jaar te vernieuwen om relevant en gebruiksvriendelijk te blijven.
Dit belang is anno 2024 misschien wel groter dan ooit! Het is een unieke kans om zelf te bepalen hoe je als school gepresenteerd wordt en om een directe indruk te maken op potentiële leerlingen en ouders. Tijdens een open huis heb je de gelegenheid om een gevoel te beïnvloeden en de unieke sfeer en waarden van je school over te brengen.
Voor sommige bezoekers kan een open huis dienen als bevestiging dat ze de juiste keuze hebben gemaakt door niet voor jouw school te kiezen; het is een kans om deze perceptie uit te dagen en hen te laten zien wat je school te bieden heeft. Anderen komen wellicht op zoek naar de bevestiging dat jouw school de juiste keuze is.
Daarnaast biedt een open huis een waardevolle gelegenheid voor directe interactie, waarmee je persoonlijke vragen kunt beantwoorden en twijfels kunt wegnemen. Professionele ondersteuning bij het organiseren van een open huis kan helpen om alles vlot te laten verlopen en ‘de beste’ indruk te maken. Durf te investeren in deze momenten van directe contact om je merk te versterken en de juiste boodschap over te brengen.
Een eigen podcast biedt aanzienlijke meerwaarde voor een middelbare school. Ten eerste creëert het een platform voor eerlijke communicatie een eigen geluid waar leerlingen, ouders en docenten hun stem kunnen laten horen en persoonlijke verhalen kunnen delen. Dit bevordert een gevoel van gemeenschap en betrokkenheid binnen de school.
Daarnaast stelt een podcast je in staat om de unieke aspecten van je school te belichten, zoals innovatieve projecten, bijzondere evenementen of reizen en succesverhalen van leerlingen en medewerkers. Dit helpt om een positieve en aantrekkelijke uitstraling te creëren voor potentiële leerlingen en hun ouders.
Een podcast kan ook een educatief hulpmiddel zijn, door leerstof op een interessante manier aan te bieden of discussies over relevante onderwerpen te stimuleren. Het vergroot de zichtbaarheid van je school online, wat belangrijk is voor het aantrekken van nieuwe leerlingen en het versterken van je merk.
Kortom, een eigen podcast helpt bij het opbouwen van een sterke school community en betrokkenheid, het versterken van je merk en het bieden van waardevolle inhoud voor je doelgroep.